Misz masz



W tej kategorii technik redukcji stresu zebrałam te metody, które trudno było przyporządkować do pozostałych kategorii. Jest to katalog otwarty. Zachęcam do kontaktu z nami w celu uzupełniania poniższej listy.

Rozmowa z psychologiem, terapeutą, doradcą, coachem, mentorem – w zależności od celu, jaki chcemy osiągnąć w rozmowie z profesjonalistą i jakiej pomocy oczekujemy w tym względzie wybierzmy osobę, która będzie nas wspierała, radziła lub z której fachowej wiedzy będziemy korzystać.

  • Aromaterapia – terapia zapachami.
  • Chromoterapia – terapia przy wykorzystaniu wpływu kolorów.
  • Muzykoterapia – terapia muzyką.
  • Arteterapia – terapia przez sztukę.
  • Choreoterapia – terapia tańcem i ruchem.
  • Przemeblowanie/remont mieszkania/domu – zmiana ustawienia mebli, kupienie jakiegoś elementu dekoracyjnego czy zmiana kolorów ścian może pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie.
  • Podróże, wycieczki – nawet jednodniowe zmiany otoczenia czy pobyt na łonie natury przynoszą wielkie korzyści.
  • Piłeczki i gadżety antystresowe – ściskanie i zgniatanie ich w chwilach stresu pomaga pozbyć się napięcia. Polecana dla osób, których stresy nie omijają w pracy. Zamiast sięgać np. po papierosa zgniataj do upadłego piłeczki.
  • Kule antystresowe – obracanie naprzemiennym ruchem dwóch kul w dłoni powoduje, że jedna uderza w drugą wprowadzając ją w drgania. Powstały w ten sposób dźwięk i drgania mają za zadanie uspokoić nas i dać zajęcie naszym dłoniom.
  • Śmiech – film, serial komediowy lub chwila śmiechu doskonale pomaga pozbyć się negatywnych emocji.
  • Płacz – nie ma co się wstydzić łez. Czasem płacz ze smutku lub bezsilności sprawia, że uspakajamy się i schodzi z nas napięcie.
  • Krzyk – jeśli ani śmiech ani płacz Ci nie służy wypróbuj kolejną tzw. czynności symboliczną. Wykrzycz siebie i swoją frustrację, strach, irytację lub złość. Ważne, aby nie ranić przy tym nikogo, bo słowa na długo zapadają w pamięć. Ty się wykrzyczysz, ale sprawisz przykrość drugiej osobie. A to nie wpłynie pozytywnie na waszą relację.
  • Alkohol – wszystko jest dla ludzi. Alkohol także. Pamiętaj jednak – zachowaj umiar. Łatwo uzależnić się od jednej lampki „na dobry sen”.
  • Parafarmaceutyki – w chwilach krytycznych, kiedy ważne jest zachowanie spokoju i trzymanie nerwów na wodzy (negocjacje biznesowe, rozprawa sądowa) jeśli nie zadziała inna technika możesz spróbować ziołowych leków uspokajających. Możesz też wypić napar z melisy. Koi nerwy i ułatwia zasypianie.

Istnieje jeszcze co najmniej z tysiąc innych technik redukcji stresu….. a może i z milion… ;-)

error: Treść jest chroniona !!