Masaż



Masaż usuwający przeciążenie oczu

Masaż wykonaj, gdy odczuwasz ciśnieniowy ból głowy, Twoje oczy są zmęczone i masz trudności z koncentracją uwagi.

  • Uciskanie kącików oczu - Spleć ze sobą palce obu rąk, a kciuki wciśnij w wewnętrzne kąciki oczu, tuż poniżej brwi. Potrzymaj tak przez 2–3 sekundy, rozluźnij trochę i powtórz sześć razy. Pomaga likwidować bóle głowy.
  • Uciskanie kości nosowej - Uciśnij kciukiem i palcem wskazującym nasadę kości nosowej (pomiędzy brwiami a kącikami oczu). Uciskaj tak przez dwa, trzy oddechy, zwolnij ucisk. To samo powtórz sześć razy. Pozwala rozluźnić oczy i usuwa uczucie zmęczenia.
  • Nakrywanie - Potrzyj dłonie o siebie, aby mocno je rozgrzać, a następnie delikatnie przykryj nimi oczy. Utrzymaj tak przez czas kilku oddechów, czując przepływ rozgrzewającej energii. Powtórz, kiedy jest Ci potrzebny ładunek energii. Dodaje oczom energii i przywraca koncentrację umysłu.

Masaż usuwający napięcia karku

Masaż wykonaj, gdy odczuwasz ciśnieniowy ból głowy, masz zmęczone oczy i trudno Ci się skoncentrować.

Masaż okrężny potylicy - Obejmij dłońmi tył głowy i kciukami wykonuj ruchy okrężne wokół miękkich mięśni u podstawy czaszki. Masuj spokojnie, w tempie, które zapewni Ci poczucie komfortu. Po krótkiej przerwie powtórz jeszcze dwa razy. Pomaga likwidować napięcia karku.

Masaż usuwający ból głowy

Masaż wykonaj, gdy odczuwasz ciśnieniowy ból głowy.

  • Uciskanie czoła - Dotknij opuszkami palców czoła i – lekko naciskając – przesuwaj je na zewnątrz, od środka czoła do skroni. Powtórzy trzy razy.
  • Masaż skroni - Trzymając barki i łokcie w pozycji rozluźnionej, środkowymi palcami dotknij skroni. Delikatnie masuj je małymi okrężnymi ruchami. Powtórz sześć razy.
  • Likwidacja napięcia w szczękach - Palcami środkowymi, wykonując okrężne ruchy, masuj boki twarzy. Posuwaj się stopniowo w dół, w stronę zawiasów żuchwy, tuż poniżej płatków uszu. Jeśli napięcie jest wyjątkowo silne, kontynuuj masaż do czasu, aż wyraźnie poczujesz „opadanie” szczeki. Powtórz sześć razy.
  • Uciskanie skroni - Wpasuj dłonie we wgłębienia skroni. Ściśnij delikatnie nadgarstkami i wykonuj powolne, szerokie ruchy okrężne. Powtórz sześć razy.

Samodzielny masaż skóry głowy

Poczuj, jak przyjemny, odprężający i energetyzujący może być masaż głowy.

  • Masaż spiralny - Palcami wskazującym i środkowym pocieraj skórę głowy spiralnymi ruchami, jednocześnie podnosząc i odciążając włosy. Ten masaż pozwoli Ci podnieść poziom energii.
  • Gładzenie - Opuszkami palców wykonuj małe, okrężne ruchy, odciągając skórę głowy od czaszki. Powtórz to na całej powierzchni głowy. Ten masaż przyniesie Ci ulgę przy ciśnieniowych bólach głowy.
  • Czesanie" skóry głowy - Obejmij rękami głowę i przeczesuj włosy palcami. Rozpoczynając od karku, powtórz przez całą głowę, aż do jej czubka. Technika ta przynosi szybkie odprężenie umysłu po dniu wzmożonej koncentracji.

R. Widdowson, Masaż głowy i szyi, Wiedza i Życie, Warszawa 2003.


Ćwiczenia odprężające po powrocie z pracy

Ćwiczenia wykonuj po powrocie z pracy do domu, aby odprężyć się i nabrać energii na dalszą część dnia. Będziesz potrzebować ręcznika.

  • Rozprostowanie karku - Obejmij kark zwiniętym w rulon, ogrzanym ręcznikiem. Odchyl głowę do tyłu i potrzymaj tak przez czas kilku oddechów.
  • Rozprostowanie karku i barków – Pociągnij końce ręcznika w dół i owiń nim barki. Oprzyj zaciśnięte pięści w talii, wypychając łokcie do tyłu, by zwiększyć nacisk ręcznika na kark i barki. Rozciągnij klatkę piersiową. Pozostań w tej pozycji na czas kilku oddechów. Powtórz krok 1. i 2. sześć razy.
  • Odprężenie ciała - Siedząc na podłodze, opuść zwinięty ręcznik wzdłuż linii kręgosłupa. Włóż jeden jego koniec pod pośladki, a drugi trzymaj nad głową. Powoli kładź się na ręczniku na podłodze. Puść górny koniec, zegnij kolana i połóż ręce na udach. Odpocznij i odpręż się, pozwalając mięśniom po obu stronach kręgosłupa na całkowite rozluźnienie. Zostań w tej pozycji przez kilka minut. W ten sposób w kilka minut można zlikwidować każdy rodzaj bólu i zmęczenia, nie czyniąc dodatkowego wysiłku.
  • Zmniejszenie długotrwałego napięcia mięśni. - Dwie piłeczki tenisowe włóż do skarpety i zwiąż jej koniec. Przyciśnij piłeczki do sztywnych mięśni po obu stronach kręgosłupa i przytrzymaj tak przez klika oddechów.
error: Treść jest chroniona !!