Aktywność fizyczna



Aktywność fizyczna jest ważnym i bodajże najskuteczniejszym narzędziem w redukcji napięcia powstałego w wyniku stresu. Wysiłek fizyczny nie tylko przyczynia się do poprawy kondycji fizycznej i ogólnej sprawności czy ogólnego stanu zdrowia, ale podnosi odporność organizmu (co jest niezwykle istotne przy długotrwałym stresie), przynosi odprężenie, a jednocześnie dodaje energii, poprawia nastrój. Sport usprawnia także funkcjonowanie mózgu i podnosi sprawność intelektualną, sprzyja koncentracji i wzrostowi samooceny.

O tym, jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzemy powinniśmy zdecydować biorąc pod uwagę aktualny stan zdrowia. Nie chodzi o to, aby doprowadzić się do zawału i zmęczyć tak, że nie można ruszać ani ręką ani nogą. Chodzi o to, aby wybrana aktywność przynosiła nam przyjemność, frajdę, by była atrakcyjna na tyle, aby poczuć motywację do systematycznych ćwiczeń i pozostać w tym względzie konsekwentnym.

W przypadku długiej przerwy lub schorzeniach np. kręgosłupa warto przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultować się z lekarzem, by dobrać odpowiedni dla nas rodzaj ćwiczeń.

Od nas także zależy, czy będziemy ćwiczyć sami, czy też wybierzemy sporty i gry zespołowe.

  • siatkówka, koszykówka, piłka nożna
  • golf
  • tenis, squash, ping pong, badminton
  • siłownia
  • paintball
  • jazda na rowerze
  • pływanie
  • bieganie
  • aerobic, pilates
  • fitness
  • joga, tai-chi
  • nordic walking
  • jazda na nartach, snowboardzie
  • jazda na deskorolce/rolkach
  • sporty ekstremalne
  • i wiele innych...
error: Treść jest chroniona !!